Školy nic nenaučí, tituly jsou k ničemu. Odborník promluvil velmi nelichotivě o českém školství

Original článku: www.krajskelisty.cz

Vysokoškolské tituly jsou už zbytečné a chození do školy často nemá vůbec cenu, řekl na radiu Impuls ředitel společnosti SCIO Ondřej Šteffl. Jednou z cest je podle něho individualizace školství.

Nemá cenu si na titulech zakládat. Místo aby se lidé chtěli něco naučit, honí se za tituly. Masová poptávka generuje množství vysokých škol a pak tu máme plzeňská práva a tituly, která si lidé prostě zaplatí. A to asi není dobře. Dokonce i soukromé firmy, banky, pojišťovny začínají tituly odsouvat do pozadí a už je od uchazečů ani nevyžadují,“ uvedl Šteffl.

.

Školství není vládní prioritou

Podle něho často ani nemá smysl do školy chodit. „Jsou případy, kdy to opravdu smysl nedává, a lidí, kteří si tuto cestu volí, přibývá. Školy se neumějí přizpůsobit. Mainstream se stále drží toho, že učíme matematiku, fyziku, chemii, zeměpis, dějepis a tak dále, a to je systém, který prosím pochází z roku 1848,“ připomněl.

Konstatoval také, že vzdělání není prioritou této vlády a nebylo jí ani u vlád předchozích. „My bychom hlavně měli školský systém otevřít, říci lidem, že vzdělávat se mohou i někde jinde než ve škole. Příležitostí úžasným způsobem přibývá. Vzdělávají i počítačové hry a hračky. Do budoucna by mělo přibývat individuálních plánů. V zahraničí už je to docela běžné,“ navrhl Šteffl možná řešení.

.

Ondřej Šteffl: Chodit do české školy občas smysl nedává!

Ředitel společnosti SCIO a zakladatel gymnázia PORG Ondřej Šteffl mluvil v rozhovoru pro Impuls o českém školství, které se podle něj nedokáže přizpůsobit požadavkům moderní doby. Je prý jen otázkou času, kdy rodiče začnou své děti vzdělávat i doma a přibude individuálních studijních plánů.

Ondřej Šteffl mluvil o rozdílech v kvalitě výuky: „Ten hlavní proud se pořád drží toho, že učíme děti matematiku, fyziku, chemii, dějepis, zeměpis jak je ta skladba těch předmětů a ta prosím pochází z roku 1848, už z toho je vidět, že to neodpovídá dnešnímu světu.“

Za příklad dává MOOC (Massive Open Online Courses), ve kterých je po internetu možné studovat rozličné kurzy předních světových univerzit.

.

Zbytečné tituly

Podle Šteffla se i k nám během pár let dostane model vzdělávání, kdy děti nebudou chodit do školy celý týden. Pět dní se budou učit ve škole hlavně ty děti, které potřebují dohled a pomoc učitele.

Šteffl na Impulsu mluvil o akademických titulech, které má podle něj dnes každý, čímž se devalvuje vzdělání: „Firmy teda v soukromém sektoru dokonce ani u nás už nežádají tituláře. Prostě firma Yahoo začala vybírat své pracovníky podle výsledků v nějaké počítačové hře. Já mluvím se soukromými firmami, i velkými, Česká spořitelna, velké banky, ty už ty tituly prostě odsouvají do pozadí. Když někdo procestoval celou Jižní, Střední a Severní Ameriku sám s batohem, tak je to často pro ně lepší vysvědčení, než že má titul z nějaké obskurní české univerzity.“

aspirant

Zatím žádný komentář.

Napsat komentář