Chcete se už zítra cítit šťastnější? Udělejte ve svém životě 6 malých změn!

Autor: Denisa Chňoupkova, orginál članku: prozeny.cz

Někdy na to, abyste se cítili tak nějak víc v pohodě, stačí fakt hodně málo. Proto i když uděláte jen pár drobných změn ve svém životě, může to mít na vaši každodenní náladu nečekaně úžasný vliv.

Jak se to říká? Každý svého štěstí strůjce. Ale to není někdy úplně stoprocentně pravda. Občas vám do života zkrátka mohou vstoupit věci, na které jste nemohli mít žádný vliv.

Jak ale zařídit, abyste se cítili šťastnější? Stačí jen trochu popracovat se svou psychikou. Následující seznam nechť je vám návodem, co začít dělat nově či jinak...

.

1. Stále zkoušejte nové věci

Stereotyp. Už jenom to slovo zní odporně. Rutinní život vede podle odborníků k apatii, únavě, podrážděnosti, ale i k řadě zdravotních problémů jako třeba k častým infekčním nemocem.

Nebojte se trochu si zpestřit život. Začít můžete maličkostmi – vyzkoušejte sport, který se vám vždycky líbil, jeďte na výlet tam, kam by vás to normálně nenapadlo, zkuste novou restauraci, užijte si trochu kultury...

.

2. Tolik nepřemýšlejte

„Většina nezděděných psychických problémů pochází z přílišného přemýšlení. Rozebírání minulosti, analyzování přítomnosti zleva zprava a strachování se z budoucnosti jsou zkratkou ke špatné náladě, či dokonce depresím a úzkostem,“ uvádí Lucie Úblová, koučka a psycholožka.

„Kdykoli se u neproduktivního a negativního přemýšlení přistihnete, řekněte si ,stop‘. Na začátku to možná budete muset dělat třeba třicetkrát denně, avšak časem tento zlozvyk zmizí, vaše hlava se pročistí a díky tomu budete spokojenější,“ radí psycholožka.

.

3. Každý den poslouchejte hudbu

„Hudba uvolňuje ducha a okřídluje myšlenky,“ říkal slavný filozof Friedrich Nietzsche, který upozorňoval na to, že hudba je jediné umění, ze kterého dokáže mít požitek úplně každý. Výtvarnému umění nerozumí všichni, tanec spoustu lidí nemusí bavit, ale hudba je něco natolik instinktivního, že ji člověk vnímá a reaguje na ni už od raného věku.

Má naprosto úchvatný vliv na vaši psychickou i fyzickou stránku. Poslech oblíbené hudby posiluje imunitu, zlepšuje dýchání, paměť, a především výrazně snižuje hladinu stresového hormonu kortizolu, a naopak stimuluje produkci „hormonu štěstí" endorfinu.

.

 4. Více čtěte

„Četba tříbí a trénuje mysl a velmi inspiruje ducha. Při četbě se totiž soustředíte na to, co právě teď vnímáte. A to je pro psychiku a tělo velmi úlevné a prospěšné, protože se ve vás netočí starosti a strachy,” říká psycholožka a koučka Jitka Nesnídalová.

Zároveň dodává: „Motivační řečník Brian Tracy dokonce četbu považuje za klíčovou při rozvoji podnikání. Má jednoduchý recept – jednu hodinu denně hned po probuzení si čtěte! Samozřejmě, že si člověk musí k takové činnosti přivstat a obětovat jí svůj čas. Ale není nad to využít sílu rozbřesku vaší mysli, kdy je nejvíce schopná nasávat a učit se nové podněty.”

.

5. Buďte v kontaktu s vodou

Někomu to zní možná bizarně, ale opravdu jakýkoli kontakt s vodou přispívá ke zklidnění a uvolnění mysli. A je jedno jestli se sprchujete, máčíte nohy v olejové lázni, jdete si zaplavat do bazénu, dáte si relaxační koupel nebo si jen doma vystavíte dekoraci s tekoucí vodou. Každá taková maličkost přispěje k tomu, že váš den bude aspoň o trochu lepší.

.

6. Buďte vděční

„Jak to, že lidé, kteří nemají zdánlivě nic, mohou být šťastnější než ti, kteří mají zdánlivě všechno?“ Pokládá otázku psycholožka Lucie Úblová.

„Příčina je v rozdílném přístupu k životu. Zhýčkaní lidé, tedy často lidé ze západu, mohou mít tendenci přemýšlet o věcech, které v jejich životě ještě nejsou dokonalé, což vede k úvahám o problémech, a tedy špatné náladě. Naopak pokud se soustředíte na to, co se v životě daří, co vás baví, cítíte radost, klid a vděk. Vděčnost je jeden ze základních stavebních kamenů pro dlouhotrvající spokojenost,“ vysvětluje odbornice.

.

stock-photo-90540321

Zatím žádný komentář.

Napsat komentář